Image default
EXCLUSIV

Școală pestriță

Au trecut ceva zile de când s-au închis porțile școlilor. Cu bucurie mare din partea elevilor, cu zâmbet mai trist din partea profesorilor, cu grimase disperate din partea părinților. Reacții firești ținând cont de vârstă, experiență, timp de lucru la serviciu.

La mai bine de o săptămână, însă, deja mai toate fețele au devenit lungi. Pentru că ceea ce se prefigura pentru unii doar ca o vacanță scurtă din motive inedite, a devenit o prea lungă și apăsătoare ședere între câțiva pereți. Bucuria a devenit frustrare, îngrijorare și pe alocuri chiar disperare. Fiecare a încercat soluții pentru a umple golul acesta lăsat de școală, după cum l-a dus, mintea, obiceiul, sufletul.

Unii profesori au considerat că nu trebuie să rămână cu materia în urmă. Așa că au predat… titluri, de cele mai multe ori, postate într-o listă pe pagina de Facebook sau uneori câteva idei de învățat, fotografiate și trimise părinților pe Whatsapp… Eu zic că era suficient titlul, căci idei cu nemiluita pe aproape orice temă puteau găsi și elevii de unii singuri sau ajutați de frații mai mari, cu minim de efort, maxim de bunăvoință și timp de repaos umplut.

În schimbul fotografiilor cu teme de studiat, au solicitat fotografii cu elevi silitori, din partea părinților. Alți profesori, mai răsăriți într-ale tehologiei, au postat diferite link-uri cu filmulețe educative pe temele de predat, în timp ce crema profesorilor, experți IT, au creat diferite platforme de învățare pe care s-au întâlnit cu elevii și au predat de-a dreptul, notând offline absențele… nemotivate de bateria descărcată a telefonului.

O altă parte a profesorilor a așternut tăcerea. Ușor, ușor, dar consistent. Nici cel mai mic semn de viață, nici pe mail, nici pe telefon, nici pe rețele de socializare. Ai putea crede că ori sunt în zone fără semnal, ori li s-a tăiat curentul, ori Doamne ferește, a venit vreo nenorocire cu noul virus! Fără explicații, doar o tăcere profundă, lungă cât carantina sau autoizolarea, tăcere ce-i drept mai mult decât confortabilă pentru elevi.

Cele două părți ale profesorilor, activi sau inactivi în spațiul online, la zi sau rău rămași în urmă cu materia, sunt profesorii care vor reveni la clasă când totul se va fi schimbat… în normalitate. Și-n marea aceasta pestriță de profesori, cu metode atât de diferite, cu decalaje atât de puternice în ceea ce privește cunoștințele IT, cu teme predate, evaluate sau abandonate virtual, cu elevi la fel de prestriți ca și ei, prezenți sau complet inexistenți în online, mă întreb câți vor da semne că au înțeles ceva din cât de importantă este schimbarea.

Schimbarea în fiecare dintre noi și nu doar în spațiul din afară, virtual sau nu.

prof. Adriana Nichitean

ARTICOLE ASEMANĂTOARE

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor Accept Nu accept

Politica de confidentialitate